15 december, Hobart Airport camping - Reisverslag uit Hobart Airport, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 15 december, Hobart Airport camping - Reisverslag uit Hobart Airport, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

15 december, Hobart Airport camping

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

15 December 2013 | Australië, Hobart Airport

Vanmorgen zijn we weer vroeg opgestaan omdat we vandaag weer veel km moesten maken. We zijn om 7:30 uur vertrokken en via de High way naar Port Arthur gereden. Onderweg zijn we alleen gestopt bij leuke uitzichten en om te tanken. We zijn vlakbij de eindbestemming nog even naar een “blowhole” gaan kijken en daar koffie gedronken. Onderweg hebben we, zoals de hele reis op Tasmanië heel veel verkeersslachtoffers gezien. Gelukkig heb ik geen kangoeroe of wallaby geraakt. Een keer wel een kunnen ontwijken. Rond 11:30, na 240 km waren we in Port Arthur. Tasmanië was de bestemming voor veel Engelse veroordeelde misdadigers. Heel Tasmanië was eigenlijk een gevangenis. De veroordeelde werden op het eiland tewerkgesteld onder zeer slechte omstandigheden. Zelfs kinderen van 8 jaar werden al verbannen naar Tasmanië. Port Arthur was een van de “werkplekken” en tevens de plek waar de veroordeelde aankwamen per schip. Zij maakten o.a. schoenen en verwerkten hout voor de Britse schepen van de marine. Port Arthur is nu een soort van openlucht museum. We hebben daar verschillende rondleidingen en vreselijke verhalen gehoord van die tijd. Ook hebben we een rondvaart in de haven gehad. Daar zagen we o.a. Deadmens Island. Hier werden de dode veroordeelden begraven. Het is een eiland van 1 km² en er liggen ruim 1100 gevangenen. Om 16:30 zijn we naar de camping van het vliegveld gereden waar we rond 6 uur aankwamen (weer 80 km). Het weer was prachtig vandaag, we zijn zelfs om 7 uur al in de korte broek vertrokken. Nu de laatste dingen opmaken en morgen gaan we de camper inleveren, 5 minuten hier vandaan en dan vliegen we naar Sydney en overmorgen naar Fiji voor de laatste etappe van de reis.

• 15 December 2013 - 11:28

Bianca:

Jeetje wat een verhalen. Nou geniet nog maar even van tasmanie en dan zijn jullie al weer gauw op weg naar het laatste gedeelte van jullie reis. Geniet er nog maar lekker van xxxx

• 15 December 2013 - 12:21

Willem & Rina:

Zo, dat was dan toch nog een druk daggie maar het einde is in zicht en op Fiji wordt het natuurlijk eens flink uitrusten van de vakantie.

• 15 December 2013 - 19:25

Piet&anneke:

En dat was dan Tasmanie. Prachtige natuur daar maar voor de criminelen is het een hel geweest, alsook Australie, ik heb een geweldig boek hierover : Fatale Kust geschreven door Robert Hughes.
    Het komt t.z.t. jullie kant op.
    Geweldig dat houtsnijwerk in die bomen.
    Nu op naar de Fiji eilanden en je lekker laten verwennen en uitrusten van deze toch wel druk bezette vakantie. Geniet nog maar even, want jullie zijn zo weer terug in Zandhuizen, jullie huis en zonnepanelen hebben de stormen doorstaan en de KERST buren zijn weer in Optima Forma.
    Er is nog nooit zo rustig gereden langs de 3sprong.
    groetjes