16 en 17 december, van Sydney naar Nadi Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 16 en 17 december, van Sydney naar Nadi Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

16 en 17 december, van Sydney naar Nadi Fiji

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

18 December 2013 | Fiji, Fiji Islands

Vanmorgen hebben we na het ontbijt rustig de koffers ingepakt en er voor gezorgd dat ze rond de 20 kg per stuk zijn. Daarna zijn we na 8 uur naar Apollo gereden en hebben zonder veel problemen de camper ingeleverd. Ik heb nog wel even verteld over de lekkages. De monteur baalde hier goed van want dit probleem had deze camper vaak, terwijl ze nog relatief nieuw zijn. In Tasmanië hebben we ongeveer 1800 km gereden de afgelopen 10 dagen. Deze maal zijn we door Apollo naar het vliegveld gebracht en met 20 minuten vertraging en toch nog 10 minuten eerder dan gepland zijn we iets voor 2 uur geland in Sydney. In Sydney zijn we met de taxi naar het hotel gegaan, dit was een ritje van 5 minuten. Daar hebben we wat gewandeld en voor de avond een flesje wijn en bier gekocht. We hebben in een soort snackbar/chinees restaurant/bar lekker gegeten en ‘s avonds zijn we op de kamer gebleven en hebben ons flesje wij leeg gedronken. ’s Morgens zijn we na het ontbijt met de taxi naar Sydney internationaal airport gebracht en om 12:45 vertrok het vliegtuig naar Fiji. Het was een rumoerige vlucht met huilende kinderen. Om 18:45 lokale tijd zijn we geland. Het was erg druk vanwege de kerst/zomer vakantie. We zijn op Fiji hartelijk op traditionele wijze ontvangen en prima geïnformeerd over de rest van ons verblijf op Fiji. We zijn daarna per transfer (taxi) vervoerd naar ons resort. Deze rit was ongeveer 150 km en duurde ruim 2 uur. Onze chauffeur wist tijdens de rit ook veel te vertellen over Fiji. Onderweg moest hij nog uitwijken voor een overstekende krab. Dit was natuurlijk enorm grappig. Ook veel loslopende honden, paarden en koeien op de weg. Het is maar goed dat de maximale snelheid 80 km/h is. Ook in het resort werden we wederom zeer hartelijk ontvangen. Ze stonden ons al op te wachten. Onze “bure”, (traditionele woning in Fiji) is waanzinnig. Met een douche zonder dak en inclusief struiken, een eigen klein terrasje en een rieten dakje en dat op 15 meter van de oceaan en 2 meter van het strand. Omdat we best wel zin hadden in een biertje hebben we eerst maar kennis gemaakt met het zeer vriendelijke bar personeel. Het eerste wat ze vragen is jou naam, en die onthouden ze zeer goed. Het weer is warm zo rond de 30 graden ( s ’avonds) en bewolkt).

• 18 December 2013 - 09:11

Bianca:

Wat leuk dat alle mensen zo vriendelijk zijn en dit zijn natuurlijk wel weer wat betere temperaturen xxx

• 18 December 2013 - 12:49

Willem & Rina:

Onze eerste indruk is wel dat het er daar een beetje primitief aan toe gaat maar dat is natuurlijk wel leuk. Betere temperatuur dan hier.