22 december, Nanuya Island resort - Reisverslag uit Yasawa Group, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 22 december, Nanuya Island resort - Reisverslag uit Yasawa Group, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

22 december, Nanuya Island resort

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

22 December 2013 | Fiji, Yasawa Group

Vannacht hebben we heerlijk geslapen, dit mede dankzij de kava van gisteravond waarschijnlijk. Vanmorgen zelfs een beetje uitgeslapen en we zaten pas om half negen aan het ontbijt. We waren van plan om vanmorgen naar de top van het eiland te wandelen om zo het eiland over te steken en de rest via het strand terug. Helaas konden we dat s ‘morgens niet doen vanwege het hoge water, dus maar uitgesteld naar de middag. We hebben dus na het ontbijt maar een ligstoel gepakt en lekker liggen bakken in de morgenzon en een beetje gesnorkeld. Weer heb ik spijt dat ik geen onderwatercamera heb gekocht. We hebben weer prachtige vissen gezien o.a. Nemo . Dit visje leeft in een anemoon en is bekent van de tekenfilm en heel erg leuk om te zien. Het is net als of je in een aquarium zwemt wanneer je tussen het koraal zwemt. Na de lunch zijn we aan de wandeling begonnen. Na een uurtje waren we aan de andere zijde uitgekomen in een dorpje met een theehuis. Daar zijn we nog een uurtje geweest omdat het water nog te hoog stond. We hebben daar een biertje gedronken en lekker kunnen kletsen met de lokale bevolking. Het eiland waar wij nu zijn is de bekende film Blue Lagoon opgenomen. Ik begrijp nu wel waarom . Toen het water laag genoeg stond zijn we verder gegaan. Wel nog met een belangrijke tip mee gekregen: blijf op het zeegras lopen en niet op het zand als je door het water loopt, dit vanwege de stingray (rog). Die graaft zich namelijk in, in het zand en als je in de buurt komt dan steekt deze erg gemeen. Via het water en mangrovebos zijn we uiteindelijk weer bij ons resort gekomen en hebben daar eerst ook maar een koud biertje gedronken want het is erg warm. Rond 7 uur hebben we weer heerlijk gegeten in het restaurant. Vanavond zitten we nog heerlijk op onze veranda lekker na te genieten met op de achtergrond het geluid van de branding van deze dag. Het weer was super vandaag.

• 22 December 2013 - 10:22

Bianca:

Ook wel een keer lekker een wat rustiger dagje

• 22 December 2013 - 12:36

Willem & Rina:

Die Kava was toch alcoholvrij?? Het zal vast wel vreemd zijn geweest om eens een keer "uit te slapen". Het ziet er inderdaad erg mooi uit op dit eiland.