14 december, Coles Bay - Reisverslag uit Coles Bay, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 14 december, Coles Bay - Reisverslag uit Coles Bay, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

14 december, Coles Bay

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

14 December 2013 | Australië, Coles Bay

Gisteravond hebben we buiten koffie gedronken met onze warmste kleren aan want het is toch geweldig om midden tussen de Kangoeroes, Wallabies, Wombats en Pademelons te zijn, ze zaten allemaal rond onze camper. Gisteravond een kleine wandeling gemaakt en heel veel wild gezien…prachtig. Het was vannacht denk ik tegen het vriespunt aan, het was erg koud vanmorgen. We zijn vroeg opgestaan want we hadden een lange rit voor de boeg naar Coles Bay. Via Launceston, wat een heel erg leuke plaats is met hele leuke huisjes en daarna eerst weer via de bergen naar Scottsdale. Onderweg weer even gestopt bij een fantastische lookout. Daarna zijn we gestopt in het plaatsje Legerwood. In 1918 hebben de inwoners ter nagedachtenis aan de gevallenen van dat dorp in de eerste wereldoorlog bomen gepland. Deze bomen werden uiteindelijk gevaarlijk en zijn ze drastisch gesnoeid en met kettingzagen zijn er beelden van gemaakt, weer ter nagedachtenis van de gevallenen. Daarna zijn we verder gereden via St Helens, een mooi kustplaats. Daarna via de oostkust verder gereden. Wij wilde graag op een camping staan in Freycinet National Park, om daar nog een mooie wandeling te gaan maken naar een uitzichtpunt om Wineglass Bay te kunnen zien. Helaas zat de camping in het NP al vol. Het is zaterdag en de zomervakantie is begonnen en de NP campings hebben maar een beperkt aantal plaatsen, dus we hadden dikke pech. Daarom zijn we naar ons alternatief gereden in Coles Bay. Daar zijn we vanmiddag nog even door het plaatsje gewandeld en het strandje bekeken. Het was vanmorgen erg koud maar rond 10 uur kon de korte broek al weer aan. Eind van de middag werd het wat bewolkt en frisser.

• 14 December 2013 - 16:50

Willem & Rina:

Die Chainsaw carvings zien er echt spectaculair uit, mooi vakwerk. Jullie hebben ook weer een erg mooi uitzicht vanuit jullie camper. Op naar de volgende enerverende dag.