13 december, Narawntapu National Park - Reisverslag uit Port Sorell, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 13 december, Narawntapu National Park - Reisverslag uit Port Sorell, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

13 december, Narawntapu National Park

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

14 December 2013 | Australië, Port Sorell

Gisteravond rond 10 uur stopte het eindelijk met regenen. Rond die tijd ging ik nog even buiten kijken, en toen stond er een possum op de treeplank van de Camper. We schrokken beide, de possum vloog de boom in. Omdat we onder de bomen stonden hadden we vannacht nog wel heel veel plezier van de druppelende bomen op ons dak!
Vanmorgen vroeg op gestaan en we reden iets voor acht uur van de camping. Eerst zijn we via een paar hele leuke weggetjes richting Launceston gereden. Het was zo’n 100 km rijden maar we deden er ruim 3 uur over. Dit vanwege de vele bochten, klimpartijen en afdalingen. Ook nog een paar leuke vergezichten onderweg. In Delorian hebben we nog wat boodschappen gedaan en bij het oprijden van de hele steile parkeerplaats reed ik de kraan van de vuilwatertank nog kapot. Die heb ik gelukkig bij een plaatselijke monteur laten repareren. Er moesten alleen 2 nieuwe popnagels in. Om 11.45 waren we in Launceston en daar zijn we naar de Cataract Gorge gereden. Deze prachtige kloof vonden we gelukkig direct. Daar hebben we beide overs van de kloof bewandeld. De zuidzijde was weer met veel stijgingen en afdalingen. Het hoogte verschil was ongeveer 80 meter over een afstand van ruim 2 km. Aan het eind hebben we ons zelf getrakteerd op een lekker kopje koffie met wat lekkers. Er waren hier heel veel pauwen te zien, een met jonkies. Daarna zijn we aan de laatste 80 km begonnen van vandaag naar Narawntapu NP dit park ligt aan de Noordzijde van Tasmanie. Daar hebben we ook nog ruim 6 km gewandeld, eerst over het strand, daarna over de prachtige duinen en tenslotte over een oud weiland wat weer terug is gegeven aan de natuur. Hier waren veel kangoeroes te zien en een enkele wombat. Ondertussen was het weer ook veel beter geworden. We gingen weg met een spijkerbroek, thermoshirt aan met een fleece jas bij minder dan 10 graden en nu lopen we weer in de korte broek met een bloesje bij een temperatuur van ruim 20 graden. We hebben meteen de camper maar even gelucht en wat uitgeveegd. We staan nu op een prachtige kleine camping met maximaal 16 plaatsen midden in de natuur met rond ons al het wild leven wat hier is. Prachtig om mee te maken.

• 14 December 2013 - 11:12

Bianca:

Leuk zo'n veld met allemaal kangaroes

• 14 December 2013 - 16:42

Willem & Rina:

Die South Esk River kent wel vele gezichten, van kabbelend stroompje tot een beetje ruige rivier. Mooie pauw, mag zo bij ons in de tuin lopen, wast staat er op het menu? kangoeroebiefstuk?

• 14 December 2013 - 22:15

Ria:

Wat een indrukwekkende omgeving. Schitterend!!