12 december, Cradle Mountain National Park - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 12 december, Cradle Mountain National Park - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

12 december, Cradle Mountain National Park

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

14 December 2013 | Australië, Derwent Bridge

Gisteravond hebben we onze Deense vriendin (Helene) op de koffie gevraagd en we hebben ook nog een heerlijk glaasje wijn gedronken en hebben een gezellige avond gehad. Het werd wel wat laat, na twaalf uur gingen we naar bed. Rond dat moment begon het ook te regen en het is deze dag niet meer droog geweest. Ondanks het laat naar bed gaan zijn we toch weer vroeg op gestaan en rond half acht konden we na het ontbijt vertrekken. Onze Deense vriendin die in een tentje sliep was zo te zien verhuist naar haar auto brrr, dan hebben wij het toch beter voor elkaar. We zijn meteen door gereden naar onze eindbestemming, ongeveer 130 km verder. Rond 10 uur waren we in het Cradle Mountain NP. Eerst hebben we wat informatie ingewonnen en omdat onze camper lekt aan alle kanten besloten we om de camper alvast op de nabijgelegen camping te zetten en de kachel alvast aan te zetten zodat alles kon drogen. De kwaliteit van deze camper valt ons best wel tegen en is zeker niet geschikt voor een dagje regen. We zijn goed aangekleed en met onze wandelschoenen aan met een shuttle bus naar Dove Lake gegaan en daar hebben we een hele mooie wandeling gemaakt van ruim 6 km. We deden hier 2 uur en 20 minuten over. Jammer dat het zo enorm regende, maar ondanks de regen was de natuur geweldig mooi. We wilden eerst ook nog een andere wandeling maken maar vanwege het zeer slechte weer besloten we om eerst maar even terug te gaan naar de camping. Om half zes moesten we bij een opvanghuis zijn van de Tasmanian Devil. Er zijn drie soorten Tasmanian Devil en we hebben alle drie soorten gezien tijdens het voeren, een heel erg grappig gezicht. De Tasmanian Devil is ook een buideldier. Er is ook een vierde soort, de Tasmaanse Tijger, deze is waarschijnlijk uitgestorven maar men is hier niet helemaal zeker van. Om 7 uur was de rondleiding voorbij en toen we bij de camper kwamen zagen we nog 3 Wombats. Ook dat was natuurlijk weer een enorme leuke ervaring. dit ondanks de vele regen die valt.

• 14 December 2013 - 09:18

Willem & Rina:

Leuke duiveltjes, het lijken net kleine zwarte beertjes. Wel jammer dat het zo veel regende maar als jullie later op Fiji vertoeven zijn jullie dat zo weer vergeten.