10 december, Strahan - Reisverslag uit Strahan, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 10 december, Strahan - Reisverslag uit Strahan, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

10 december, Strahan

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

10 December 2013 | Australië, Strahan

Gisteravond rond 10 uur ging ik nog even naar buiten en toen zag ik een Possum die een vuilnisbak probeerde te kraken haha. Dit lukte hem niet, wel een leuk gezicht. Ook een Possum hadden wij nog niet (levend) gezien. Vanmorgen werd ik al vroeg wakker van een enorme regenbui die niet meer ophield. Pas rond 7 uur werd het iets minder. We zijn rond 9 uur vertrokken naar Strahan. Onderweg zijn we diverse malen gestopt. Onze eerste stop was om een wandeling te gaan doen van ruim een half uur (1 km) in een prachtig natuurgebied met een snelstromende rivier. Daarna zijn we gestopt bij een track die normaal 5 dagen duurt, wij hebben alleen het eerste kwartiertje gedaan die naar een leuke hangbrug leidde. Ook zijn we naar de Nelson Falls geweest. Omdat het de hele nacht en dag regende was dit wel een van de spectaculairste watervallen tot nu toe. De volgende stop was Queenstown. Een oud mijnwerkers stadje met een geweldig uitzicht van boven op de stad. In deze buurt zijn bijna alle bergen kaal, een raar maar toch speciaal gezicht, deze bergen. In Queenstown hebben we getankt en nog even een paar boodschappen gehaald. Daarna naar Strahan. Dit stadje ligt aan een prachtige baai en aan zee. Morgen gaan we met een 5 ½ uur durende cruise mee. We hebben vandaag veel regen gehad en zelfs sneeuw. Het koudste moment was 1°, maar wel op 900 meter hoogte het is nu in Strahan ongeveer 10°. Dat is wel iets anders dan 4 weken geleden 

• 10 December 2013 - 11:00

Heleen:

Hallo lieve mensen ik volg jullie reis met heel veel plezier.
    Jammer dat het zo ver weg is maar heb nu foto's die erg mooi zijn.

Geniet er nog maar heerlijk van.

Liefs Heleen

• 10 December 2013 - 12:38

Willem & Rina:

Nelson Falls ziet er inderdaad spectaculair uit en lopen over een touwbrug moet ook best een ervaring zijn. Jullie hadden dan sneeuw, ik moest vanmorgen de ruiten weer ijsvrij maken, zo kunnen jullie alvast langzaam wennen aan het weer hier.

• 10 December 2013 - 18:48

Bianca:

Zo dat is een hele andere temperatuur
    Xxx bianca

• 11 December 2013 - 22:22

Piet&anneke:

Prachtige natuur daar. En weer erg mooie foto's, jammer dat jullie bruine lijven zo ingepakt zijn maar dat zijn onze witte lijven hier ook hoor. Weer genoten van de verhalen. Wat een reis he.
    Enjoy !