9 december, Lake St Claire (Derwent Bridge) - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 9 december, Lake St Claire (Derwent Bridge) - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

9 december, Lake St Claire (Derwent Bridge)

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

10 December 2013 | Australië, Derwent Bridge

Vanmorgen werden we wakker met een regenbui. De wolken hingen zo laag dat het zelfs een beetje mistig was en het was koud geweest vannacht. Na het ontbijt zijn we rond 8 uur vertrokken om het noordelijk gedeelte van Bruny Island te bezichtigen. Deze keer een rondje via gravel roads. Toen wij midden op de weg stopte om een foto te maken kwam er een auto achter mij staan en die wachtte geduldig tot wij waren ingestapt. Ik gaf een teken van rij er maar voorbij, toen stopte een vrouw naast ons die ons nog allerlei tips gaf voor dit gedeelte. Dat maak je in Nederland niet vaak mee. Na deze gravel toer zijn we weer richting ferry gegaan, en om 10 uur zijn we weer naar het vaste land van Tasmanië gegaan. Na 20 minuten ferry hebben we de tocht voortgezet richting Derwent Bridge. Deze plaats ligt 180 km ten westen van Hobart. Dit word op Tasmanië de langste dagrit. Onderweg zijn we nog in New Norfolk gestopt om wat boodschappen te doen. Het weer was ook compleet omgeslagen, het was gewoon warm dus de korte broek maar weer aangedaan. Ook zijn we nog gestopt bij de Russell Falls. Deze waterval was ons aangeraden om te bezichtigen door iemand van het visitors information centre. En idd het was een prachtige waterval in een prachtige omgeving. Gelukkig hadden we ook al een pas gekocht voor alle nationale parken in Tasmanië, dus die hoefden we niet meer te kopen. Tegen 4 uur kwamen we in het plaatsje Derwent Bridge en zijn we 5 km verder gereden naar Lake St Clair. Daar vonden we een hele leuke camping in het nationale park. Dus de pas kwam al weer van pas. We zijn nadat de camper aan het stroom was gezet meteen gaan wandelen via een hele mooie route. Onderweg zagen we nog een aantal Echidnas (mierenegels) tegen. Ook hebben we nog een tijger slang gezien. Deze slang was ruim 1 meter lang en zwart van kleur, we waren niet snel genoeg om er een foto van te maken. Rond 7 uur waren we terug bij de camper dus eerst maar snel wat eten. Na de maaltijd kwamen er nog een paar pademelons op bezoek (soort wallaby). Deze hadden we ook al eens eerder in Undara gezien. Lake St Claire is het diepste meer van Australië, en ligt op een hoogte van 750 m. het zal vannacht waarschijnlijk weer erg koud worden, vanmorgen beloofde men boven de 800 meter nog sneeuw.

• 10 December 2013 - 12:31

Willem & Rina:

ook hier weer een prachtige omgeving en mooie foto's, ga zo door.

• 10 December 2013 - 18:45

Bianca:

Wou het is daar echt heel mooi, zo mooi is dat hier niet
    Xx bianca en henri