8 december, Bruny Island - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 8 december, Bruny Island - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

8 december, Bruny Island

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

08 December 2013 | Australië, Bruny Island

Gisteravond hebben we nog een stevige wandeling van 1 ½ uur gemaakt. We hoopte de witte Wallaby te kunnen zien en de beste kans is om dit s ’morgens vroeg of s ‘avonds bij schemer te gaan doen. We hebben inderdaad Wallaby’s gezien maar helaas geen witte .
S ‘morgens heb ik eindelijk weer eens een flink stuk kunnen hardlopen en Marlène heeft een beetje uitgeslapen. Daarna een Engels ontbijtje gedaan (bacon and egg’s). We zijn met de camper 2 km verder vanaf de camping gereden en gingen eerst een stukje wandelen in het nationaal park. Meteen zagen we 2 witte Wallaby’s en een ook nog met een jong in de buidel. Prachtig om te zien. We zijn zo dicht mogelijk als wij dachten dat kon naar haar toegelopen, en vanaf ongeveer 10 meter hebben we een paar mooie foto’s kunnen nemen. Om 10:15 zijn we naar de touroperator gegaan voor onze toer van vandaag. De groep was erg groot en ze hadden 4 boten nodig om alle passagiers te kunnen bergen. Wij zaten in een van de eerste en ook nog op de voorste 2 plaatsen. Om op deze plaatsen te gaan zitten had je wel een sterke maag nodig en GEEN last van zeeziekte hebben. Om 11:00 uur vertrok ons bootje en al snel kregen wij een behoorlijke golf met water over ons heen, we waren meteen wakker haha. Gelukkig een regencape aan van de organisatie, maar toch zijn we best nat geworden. De toer bracht ons verder langs prachtige kliffen en blowholes. Aan het einde werden we getrakteerd op een kolonie zeehonden, heel leuk om te zien. De heenweg duurde ruim 2 uur en de terug weg ongeveer 3 kwartier. De boot met 3 zware 300 pk motoren ging hard door het water en klapte flink op het water, het leek wel een rollercoaster, maar wij hadden erg veel pret. Toen we terug waren zagen we dat niet iedereen pret had gehad, een aantal mensen hadden behoorlijk last van zeeziekte. Een passagier was er zo erg aan toe dat zelfs een arts en een ambulance erbij werden geroepen. Er waren diverse mensen die groen en paars aangelopen waren haha. Wij zijn meteen naar de camper gelopen en hebben droge kleren aangedaan en een lekker warm bakkie koffie gezet. Daarna zijn we via het regenwoud en via een gravel road naar de andere kant van het eiland gegaan om het eiland te bezichtigen. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een oude zaagmolen van vroeger. Deze zaagmolen stond boven op de berg in het regenwoud. Zij haalden het hout uit het bos, zaagde dit en brachten dit naar beneden met vrachtauto’s. daarna zij we doorgereden naar Big Hummock lookout. We hebben 237 treden omhoog gedaan en werden beloont met een prachtig uitzicht over beide eilanden die verbonden zijn door deze weg. Gedurende de wintermaanden zitten hier kleine pinguïns die zeldzaam zijn. Zij komen dan hier om te broeden. Rond half zes waren we weer terug op de camping en hebben een lekker aussie biertje gedronken. Het was vandaag een bewolkte dag, en we waren gelukkig warm genoeg gekleed voor het water, op het land was het rond de 20 graden.

• 08 December 2013 - 11:29

Bianca:

Dat was dus wel een heftig boot tripje voor sommige mensen gelukkig hadden jullie nergens last van

• 08 December 2013 - 13:33

Ria:

Al vele prachtige foto's gezien. Tegen de rotsen zie je de zeehonden haast niet, goede camouflage, de witte wallaby met jong gingen echt voor jullie poseren zo lijkt het. Geniet nog maar en dan genieten wij met jullie mee!

Groet Ria

• 08 December 2013 - 15:40

Willem & Rina:

dat was dan wel een lekker boottochtje, eigenlijk moeten ze er rekening mee houden dat niet iedereen zeebenen heeft. Is een witte walibi bijzonder of heel normaal daar, ze zaten er wel mooi voor.

• 08 December 2013 - 19:57

Piet&anneke:

erg mooi daar, en vaststaan op zo'n eiland vanwege 7500 motoren, dat geloof je toch niet.
    Leuke ervaring dus.
    Big Hummock-prachtige foto-geweldige lucht erbij.
    Foto:momentje van rust ! en dan heb je vakantie !!!
    Volop genieten dus voor jullie. Enjoy.