7 december, Bruny Island - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 7 december, Bruny Island - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

7 december, Bruny Island

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

08 December 2013 | Australië, Bruny Island

Vanmorgen zijn we Hobart gaan verkennen. Na het ontbijt zijn we eerst onze camper gaan parkeren vlakbij het centrum. Deze tip hadden wij gekregen van de vrijwilliger die in het visitor information centre van Sorell werkte. Hij had ons namelijk verteld dat parkeren met zo’n grote camper nog een probleem zou worden. Gelukkig had hij ons ook verteld dat je op zaterdag maar beter vroeg kon gaan. Eerst zijn we naar de Salamanca Market gegaan. Deze markt staat vlakbij het oude stadsgedeelte Battery Point. We waren om 08:30 op de markt en we hadden de ruim 300 stalletjes om 11:00 uur gezien. Een hele leuke en gezellige markt. We merkten dat er heel veel home made producten worden verkocht zoals theemutsen en zonnehoeden, en zelfgemaakte cake bij de koffie en veel producten van hout. Daarna zijn we het centrum van Hobart nog in geweest en hebben daar bij een visitors information centre alvast een cruise voor woensdag geboekt en een cruise geregeld voor morgen op Bruny Island. Ook hebben we nog het oude gedeelte “Batterypoint” bezocht. Hier staan nog veel oude authentieke percelen. Rond 3 uur wilde we weer wegrijden, maar we kwamen vast te staan in het verkeer vanwege “toys run” dit was een motor evenement zo vertelde een agent ons, er waren rond de 7500 motoren in de stad. Hierdoor konden we helaas de ferry van 15:45 niet halen om naar Bruny Island te gaan, dus namen we er een later van 17:00 uur. We zijn om 18:00 uur aangekomen op de camping Captain Cook caravan park op Bruny Island. We hebben weer een prachtig uitzicht op zee vanuit de slaapkamer van onze camper haha. Het was vandaag weer een mooie droge dag, als de zon scheen hadden we spijt dat we geen korte broek aan hadden maar als de zon achter de wolken ging waren we blij dat we een lange broek aan hadden. zo groot waren vandaag de temperatuur verschillen.