6 december, Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 6 december, Hobart - Reisverslag uit Hobart, Australië van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

6 december, Hobart

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

06 December 2013 | Australië, Hobart

De wekker stond op 05:45, eerst snel koffie gezet en toen onze taxi gebeld en gevraagd of hij ons om 06:45 kon oppikken bij ons hotel. Na het uitchecken zijn we met de taxi naar het vliegveld van Sydney gereden. Het was ruim 15 minuten rijden, dus we waren ruim op tijd. Zonder problemen de koffers ingeleverd zijn we om 09:25 op een lokale vlucht vertrokken naar Hobart. Na 1 uur en 45 minuten landde we op Hobart, Tasmanië. Daar met een korte taxi rit (ongeveer 1 km de heuvel op) naar Apollo gereden. Daar met een paar aanpassingen en eigenlijk zonder problemen de camper overgenomen. We hebben bijna dezelfde camper, weer zo groot alleen deze keer is het geen Mercedes maar een VW. Eerst zijn we naar Sorell gereden om boodschappen te doen. Sorell ligt 10 minuten rijden vanaf het vliegveld. We hebben gelijk maar voor 5 dagen ingeslagen. Daarna zijn we naar een camping in het plaatsje Berriedale gereden, ongeveer 10 km boven Hobart. We staan op een fantastisch mooi plekje met uitzicht op een baai. Het weer in Tasmanië is wel iets anders als in Australië, het is half bewolkt en ongeveer 17 graden. Dus de lange broek is weer aangegaan, maar we wisten dat dit kon gebeuren, Tasmanië ligt ongeveer op dezelfde hoogte als Parijs. Maar dan natuurlijk op het Zuiderlijk halfrond ;-)

• 06 December 2013 - 11:27

Willem & Rina:

Nog 10* eraf en dan is het net zo koud als bij ons, brrrrr. Maar jullie zijn daar niet om de hele dag in de zon te liggen want dat kan in Spanje ook. We wachten af wat er komen gaat, de eerste indruk belooft nog veel moois.

• 06 December 2013 - 16:55

Henri:

Eindelijk een kwaliteit camper!!!!
    Henri

• 06 December 2013 - 16:57

Bianca:

Dat is wel ff wennen die temperatuur maar hier is het nog kouder xx

• 07 December 2013 - 11:56

Jantje En Eijte:

Zo, jullie hebben het daar wat het weer betreft,het een stuk beter dan hier. Maar dat is ook te begrijpen, het is daar zomer. We hebben weer een flinke storm gehad. Er lag weer een boom over de ijkenweg op 5 dec. De brandweer heeft hem om 10 uur opgeruimd. we kwamen thuis om die tijd maar konden niet verder. Maar wat hebben jullie al veel gezien en wat een verscheidenheid aan landschappen.Mooi hoor ,maar jullie hebben het langste gedeelte al weer gehad. Wij zijn al weer bezig met kerst. En dat is ook wel weer gezellig. Geniet nog van jullie verdere reis enne........ tot kiekes.