19 december, Uprising resort Suva - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 19 december, Uprising resort Suva - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

19 december, Uprising resort Suva

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

19 December 2013 | Fiji, Fiji Islands

Vannacht is het droog gebleven en we hebben prima geslapen in ons heerlijke hutje. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan en na ons heerlijke ontbijtje zijn we om 8:15 opgehaald, voor en jetski safari. Het was maar 5 minuten rijden. we kregen we eerst schriftelijk instructie en we moesten tekenen dat we ons aan de regels hielden. Ook de snorkeluitrusting gepast en daarna alle spullen in de jetski gedaan. We hadden een klein waterdicht compartiment voor de spullen die zeker niet nat mochten worden. Hier zat geen garantie op!! En inderdaad, later bleek ons slotje defect te zijn, maar gelukkig is alles wat droog MOEST blijven, droog gebleven. Onze trip begon met een wilde rit naar het tegenoverliggend eiland met de naam Beqa. Het lijkt vlakbij, en de zee lijkt zo kalm maar iets uit de kust zijn er best wel golven en we hebben een paar rake smakken gemaakt. En zeker als je achterop zit is dat geen lekker gevoel, je hebt geen controle. Ik ben dan ook zeker niet voluit gegaan. aan de andere kant van het eiland is een hele leuke baai waar we rustig in zijn gevaren en hebben daar een half uurtje pauze gehad. Daarna zijn we verder gegaan en omdat we nu boven het rif zaten zijn er ook geen golven dus nu ff lekker voluit gegaan . Op een ongeveer een km afstand van het eiland hebben we ruim één half uurtje gesnorkeld. En ook hier was het weer schitterend mooi. Onze gids had nog een haai van ongeveer 1 ½ meter gezien. Voor deze rif haaien hoef je niet bang te zijn, volgens onze gids. Daarna zijn we weer richting het eiland gegaan, ook deze keer weer op volle snelheid, heel gaaf, en zijn we bij een leuk strandje gestopt om te picknicken. Op het strandje waren nog wat inwoners die souvenirs verkochten. Wij hebben ook nog wat leuke dingetjes gekocht voor de kids!!! Op het strand nog wat leuke schelpen gevonden en veel stukken rif. Helaas mogen we dat niet mee nemen, anders krijgen we problemen bij de douane in Nederland. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het vaste land. Deze trip was pffff erg moeizaam, hoge golven en rake klappen op het water. En met in het achterhoofd een kapot slot van onze “waterdichte” kluis wilde ik niet omslaan, en Marlène had het natuurlijk ook zeker niet makkelijk achterop. Ik vond het dan ook vreselijk stoer van haar dat ze dat gedurfd heeft. Ik ben trots op haar! Na terugkomst kregen we beide een certificaat van onze jetski safari en om 13:30 waren we terug in het resort. Daar hebben we eerst alle spullen opgehangen om te drogen en zijn we een biertje/roseetje gaan drinken in de bar. Daarna hebben we nog in het zwembad wat gezwommen en heerlijk wat liggen relaxen. Vanavond gaan we de koffers inpakken, we hoeven gelukkig nog niet op het gewicht te letten, en een hapje eten en daarna op tijd naar bed. We hadden vandaag schitterend mooi weer, een prachtige zon met een paar wolken. We zijn weer heerlijk bijgebruind.

• 19 December 2013 - 06:34

Bianca:

Wauw al weer zo iets gaafs gedaan. Het is daar ook wel heel erg mooi xx

• 19 December 2013 - 08:38

Roelie En Truida:

Het zit er weer bijna op jullie hebben veel gezien en gedaan erg leuk om jullie verhalen te lezen Gr.ons

• 19 December 2013 - 22:10

Piet&anneke:

Leuk leuk leuk, zo'n bure en buitendouche, wel met een fijne grote douchekop en de kunst in de tuin v 't resort en die stoelen bij 't zwembad en de kunst om bertus z'n nekkie.
    heel anders daar he, geniet van jullie laatste week.
    groetjes