20 december, Nanuya Island - Reisverslag uit Yasawa Group, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu 20 december, Nanuya Island - Reisverslag uit Yasawa Group, Fiji van Bertus en Marlene - WaarBenJij.nu

20 december, Nanuya Island

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Marlene

22 December 2013 | Fiji, Yasawa Group

Vanmorgen ging de wekker om 4:30 pff dat was een kort nachtje. Ook heeft het sinds gisteravond 10:00 tot vanmorgen 4:00 geregend. Wel hebben we nog een fantastische avond gehad. We hebben LOVO gegeten. Dat is eten klaargemaakt op Fiji wijze en gekookt in de grond! En er werd een mooie show gegeven door een lokale dansgroep met vuur en dans. Daarna uitvoerig afscheid genomen van wat personeelsleden en ons ontbijt opgehaald. Omdat we zo vroeg vertrekken heeft de keuken wat lekkere dingetjes klaargemaakt en op een blad gezet zodat we wat te eten hebben voor we weggaan.. Vanmorgen om 5:30 zijn we opgehaald en met de taxi naar Port Denerau gebracht. Dit was een ritje van 2 ½ uur. In Nadi zijn we nog even gestopt om bij een Hindoetempel te kijken. Daarna zijn we met de Yasawa Flyer, de ferry, naar ons resort op Nanuya gebracht. Onderweg vaak gestopt bij allerlei eilandjes zoals South Sea Island, Bounty Island en nog veel meer exotische eilanden. Na 5 uur varen met de ferry moesten we overstappen op een klein bootje en werden we jk verwelkomt op Nanuya Island met een schelpenkrans en een cocktail. We kregen eerst van de manager, Akuila een briefing over het eiland. Zo vertelde hij welke activiteiten mogelijk zijn en dat je in 1 ½ uur rond het eiland kan wandelen bij laag water. Daarna stelde hij ons voor aan enkele personeelsleden, om daarna naar onze bure (traditioneel huisje) gebracht te worden. De begeleiding is enorm persoonlijk en erg vriendelijk. Iedereen staat voor je klaar! We hebben eerst dat wat we nodig hebben de komende dagen uit de koffers gehaald (en dat is niet veel haha) en de koffers opgeruimd. Daarna hebben we een late lunch genomen wat weer prima smaakte. En, we ontkwamen er niet aan om te beginnen met een Nanuya sunset cocktail 
Daarna hebben we kennis gemaakt met Mozes, onze “activiteiten” begeleider. Bij Mozes kan je allerlei tripjes regelen zoals vissen, begeleid snorkelen en grotzwemmen. We hebben alvast onze snorkeluitrusting bij hem opgehaald. Eind van de middag hebben we nog even in de zon gelegen en een klein stukje gesnorkeld. Je kunt hier vanaf het strand zo het rif opzwemmen met weer prachtige vissen en mooi koraal. Het huisje wat we hier hebben is erg klein t.o.v. ons vorig huisje, maar ook hier zijn we weer van alle gemakken voorzien, alleen de douche, die wel buiten is heeft deze keer wel een dicht dak . Het weer was vandaag bewolkt met best wel veel zon en aan het eind van de middag begon het wat harder te waaien en er vielen een paar druppels regen. Vanavond gaan we in het restaurant eten, want dat is onze enige optie op dit eiland.

• 22 December 2013 - 08:33

Willem & Rina:

De Lovo en het dessert zagen er smakelijk uit, ik zou er op deze vroege zondagmorgen gelijk honger van krijgen. Alleen die tijden dat jullie opstaan zijn voor mij veel te vroeg. Het volgende eiland ziet erom te beginnen al veelbelovend uit.

• 22 December 2013 - 10:14

Bianca:

Wat een heerlijk eten allemaal en vriendelijke mensen have fun nog even xx